Ofte stilte spørsmål
Lurer du på noe du ikke finner svar på her kan du nå oss på telefon +47 23 96 02 52. Du kan også sende oss en mail på hei@noddi.no.
Lurer du på noe du ikke finner svar på her kan du nå oss på telefon +47 23 96 02 52. Du kan også sende oss en mail på hei@noddi.no.
Støy fra dekkene skapes av gummien som presses mot underlaget mens man kjører, og kan naturligvis ikke helt og holdent unngås. Derimot er det stor forskjell på dekk og hvor mye støy de genererer. Det varierende støynivået er basert på kvaliteten av materialet som ble brukt til å produsere dekket, gummiblandingen, konstruksjonen og dimensjonen, samt underlaget og hvor fort man kjører. Moderne kvalitetsdekk er mer stillegående enn billigere dekk, samt at de gir betraktelig bedre kjørekomfort.
Norsk lov sier minimum 1,6 mm mønsterdybde for sommerdekk. For vinterdekk kreves det minimum 3 mm. Dette gjelder for personbil, lett lastebil og buss opp til 3,5 tonn (Statens Vegvesen). Vi anbefaler at man skifter både sommerdekk og vinterdekk ved minimum 4 mm mønsterdybde, for å sikre tilstrekkelige egenskaper på våt vei, noe det er mye av i Norge, også om sommeren. Dekk med under 4 mm mønsterdybde mister sine opprinnelige dreneringsegenskaper for vann, snø og slaps, og bør byttes.
For betaling kan du enten logge inn på Min side, eller besøke noddi.no/betale og skrive inn din Avtale ID.
Sluttsummen avhenger av hvor omfattende ripeskadene er, og hvor mange det er. De fleste jobbene ligger i området 1000kr til 3000kr
Men du vil få vite prisen før vi går i gang.
Dersom det er snakk om dype riper som går gjennom de øverste lagene av lakken behøver du mikrolakkering, noe vi ikke tilbyr på stedet. Men vi vil i så fall være behjelpelig med å innhente pris på dette.
Utbedring av riper med polering og sliping vil i de aller fleste tilfellene gjøre ripene tilnærmet usynlig, eller kun synlig fra visse vinkler i sterkt lys. 100% fjerning av ripen vil kreve omlakkering av området, en prosess som er mye mer omfattende og kostbar.
Prisen for dekkhotell er per sesong. Prisen inkluderer dekkskift som gjøres nå, og oppbevaring frem til neste sesong. Dersom du ønsker å si opp avtalen, kan du betale et mindre beløp for å få dekkene levert hjem til deg eller hente de på et av våre depoer selv.
Du kan estimere månedlig oppbevaringspris selv ved å ta prisen for dekkhotell, trekke fra pris for dekkskift fra vår prisliste, og dele på 6 måneder.
Dersom du bestiller dekkhotell uten bytte (at vi bare kommer å henter dekkene dine) vil vi kun ta betalt for de månedene vi oppbevarer dekkene frem til neste sesong (estimeres til å starte 1. mai på våren og 1. november på høsten)
Absolutt, du kan både bytte tidspunkt, innhold samt kansellere den om noe har kommet i veien. Vær obs på at siste frist for kansellering er klokken 18:00 dagen før avtalen. Etter dette tidspunktet har vi planlagt rekkefølgen på oppdragene i morgendagens kjøreruter, og vil muligens ta et lite gebyr for kansellerte eller flyttede avtaler.
Dersom du ønsker å sende en melding til tekniker kan du trykke på lenken vi sender deg på sms om at avtalen er bekreftet. Når du er neste på listen vil du også ha mulighet til å ringe tekniker derfra. Du er også alltid velkommen til å ringe vårt kundesenter om det er noen beskjeder vi skal videreformidle.
Noddi har ansvarsforsikring fra If. Dersom vi mot formodning skulle være så uheldige å gjøre noe skade på bil eller hus vil vi selvsagt sørge for at du ikke blir skadelidende av dette.
En god start er å sørge for at vi har tilgang til dekkene, helst plassert innenfor 25 meter fra bilen. Vi verdsetter også våre medarbeidere høyt, så om du for deres sikkerhets skyld kan plassere bilen på et flatt underlag og med håndbrekket på blir vi veldig takknemlig.
Sist men ikke minst, dersom hjulboltene dine har låsemutter er det veldig viktig at vi får tilgang til denne. Disse kommer i et stort antall forskjellige varianter, så vi har dessverre ikke mulighet å ha slike som en del av standardverktøyet vårt.
For at du skal kunne nyte godt av våre gode priser er vi avhengig av å ha kortest mulig tid mellom hvert oppdrag. Når du gjør en avtale innenfor et av våre tidsrom kan vi gruppere avtalen din med naboene dine, og deretter sende bekreftelse på et mer spesifikt tidspunkt.
Lavere kostnader for oss, bedre for nærmiljøet, og hyggeligere priser for dere.
Vi ekspanderer fortløpende, både med å inkludere nye postnumre i våre områder, samt ekspandere til nye byer. Den enkleste måten å få beskjed når vi har tilgjengelighet hos deg er å registrere en profil og legge inn addressen din. Så sender vi en SMS når vi er klar til å levere tjenester dit.
Normalt sett er dette ikke noe problem, bare du slipper oss inn. Men vi må ha litt plass for å bevege oss rundt bilen. Minst 60 cm, men helst en meter.
For bilvask må vi kunne parkere bilen vår maks 1 meter unna din bil. Merk at noen borettslag har restriksjoner på bilvask i fellesområder. Dette er dessverre ikke noe vi kan finne ut av, så vi antar at du som kunde har avklaring på dette når du bestiller fra oss.
Absolutt! Så lenge vi har lov til å utføre jobben så gjør vi mer enn gjerne det, men vi må ha litt plass for å bevege oss rundt bilen. Minst 60 cm, men helst en meter.
For bilvask må vi kunne parkere bilen vår maks 1 meter unna din bil.
Absolutt ikke, de fleste oppdragene vi gjør er uten at kunden er tilstede. Dersom vi er avhengig av å komme inn i bilen din (hovedsakelig innvendig vask) kan du også vurdere å legge ut nøkkelen og skrive beskjed til teknikeren i app'en vår.
Noddi er foreløpig i Stor-Oslo. Søk opp adressen din for å se hva vi kan levere til deg.